چگونه مشتری در بازاریابی خوشحال خواهد شد؟
شادی مشتری در بازاریابی
شرکت پخش ماندگار : شادتر کردن مشتری در بازاریابی با ایجاد مشتریان خوشحال فرق دارد. مشتریان خوشحال افرادی هستند که به برند شما وفادار هستند. آنها مطمئن هستند که شرکت شما نیازهایشان را برآورده میکند و به آنها در رسیدن به اهداف بلندمدتشان کمک میکند.
شما با هر شغلی میتوانید مشتریان خود را شادتر بسازید. شما میتوانید تخفیف دهید، خدمات دوستانه ارائه دهید و زمانی که اشتباه میکنید معذرتخواهی کنید؛ اما اینها کسبوکار شما را متمایز نخواهند کرد، زیرا رابطهای پایدار با مشتریان نمیسازند. اینها فقط اقدامات عادی که همه کسبوکارها انجام میدهند، هستند.
مشتریان خوشحال و وفادار قبل و بعد از خرید ساخته میشوند، جایی که مشتریان شما مزیت شما نسبت به رقبایتان را کشف میکنند.
چگونه مشتریان خوشحال داشته باشید؟
۱٫ برنامهای برای وفادار کردن مشتری در بازاریابی
یکی از بهترین راههای نشان دادن مزیتتان نسبت به رقبایتان این است که هدف خود را موفقیت مشتریانتان قرار دهید و به آنها نشان دهید که پیشرفت آنها پیشرفت شما است.
وقتی مشتریان دریابند که تلاشهای شما همسو با نیازهای آنها است به برند شما وفادار میمانند. شما باید برنامههای برای نشان دادن این حسن نیتتان به مشتریان طراحی کنید این برنامهها باید رابطه متقابل و سودمند بین تجارت شما و مشتری را تقویت کند.
در اینجا نکاتی برای ایجاد یک برنامه وفاداری مشتریان بیان میکنیم.
۴٫ یک سیستم ارتباطی ایجاد کنید
برنامهریزی برای فروش بیشتر از طریق همان رسانه اجتماعی که آنها استفاده میکنند، مهم است. این نهتنها برای آنها ایجاد راحتی میکند بلکه همچنین آسودگی خاطر را فراهم میکند. آنها میتوانند از طریق کانالی که با آن آشنا هستند ارتباط برقرار کنند که این امر سوءتفاهمها را کاهش داده و تجربه خرید بهتری را ایجاد میکند.
گفته میشود که ارائه سیستم ارتباطی همیشه آسان نیست. با وجود رسانههای اجتماعی، تالارهای گفتگو و سایتهای بررسی محصولات و برندها مرتبط ماندن میتواند بسیار سخت باشد. شما به ابزارهای خاصی که بتواند پلتفرمها را به یکدیگر وصل کند، نیاز دارید و همهچیز را بدون گیج شدن نظارت کنید.
اینجاست که نرمافزارها مدیریتی به کار میآید. این ابزارها اطلاعات مشتری در بازاریابی را یکجا جمع میکنند تا تیم شما بتواند به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند. پیغامها یا ایمیلها نباید به مدت طولانی نادیده گرفته شوند.
۵٫ تیمهای بازاریابی، فروش و خدمات مشتری در بازاریابی خود را با یکدیگر هماهنگ کنید
مشتری در بازاریابی و تیم بازاریابی
وقتی به رضایت مشتری فکر میکنیم، اغلب درباره خدماتدهی به مشتری در بازاریابی میاندیشیم. برای انجام این کار، تیمهای شما باید باهم هماهنگ شوند و درک کنند که چگونه هر یک بر رضایت مشتری تأثیر دارند. هنگامیکه هرکدام وظایف خودشان و دیگر تیمها را درک کنند، کار کردن باهم و سرمایهگذاری در فرصتها برای خوشحال کردن مشتریان برای این تیمها بسیار آسانتر میشود. تراکت
بهترین روش برای هماهنگ کردن تیمها، ابزارهای به اشتراکگذاری دادهها مانند مدیریت ارتباط با مشتری است. این ابزارها بهطور خودکار دادههای مشتری را بهروز میکنند آنها را به راحتی در دسترس قرار میدهند، بنابراین هر تیم میتواند فعالیتهای جاری مشتری در بازاریابی و دیگر تیمها را مشاهده کند. پخش تراکت
برای مثال، اگر شما یک سایت تجارت الکترونیک درشاپیفای دارید، میتوانید از این برنامهها استفاده کنید تا اطلاعات مربوط به خرید مشتری در آن ثبت شود. این جریان دائمی دادهها، به تیمهای فروش شما شانس بیشتری برای فروش ابزار جانبی را میدهد. کسبوکارها در حال پر کردن شکاف بین تیمهایشان هستند.
بهعنوانمثال، بازاریابهای موفق از طریق راههای جدید مثل موبایل، ایمیل، رسانههای اجتماعی و وبسایت با مشتریان ارتباط برقرار میکنند. تبلیغ برندها در رسانههای اجتماعی مدتهاست که بخشی از وظایف تیم بازاریابی است، رسانههای اجتماعی برای پشتیبانی از مشتری نیز استفاده میشود. دانستن نحوه برخورد با مشتریان در رسانههای اجتماعی بسیار مهم است.
در اینجا برخی عبارات وجود دارند که بازاریابان باید از آنها برای حل مشکلات و تقویت روابطشان با مشتری در بازاریابی استفاده کنند. مشاوره تبلیغاتی
۲٫ خدمات فعالانه به مشتری در بازاریابی ارائه دهید
مشتری در بازاریابی و خدمات
این خوب است که کسبوکار شما دارای یک تیم پشتیبانی از مشتری قوی است و فوراً به مشکلات مشتریان پاسخ میدهد اما اگر تیم پشتیبانی شما همیشه مشغول حمایت از مشتری است و دائماً مشکلات مشابه را حل میکند، خیلی عالی نیست.
مشتریان به مسائل وقتیکه سریع حل میشوند، اهمیتی نمیدهند؛ اما وقتی نمیتوانند به واحد پشتیبانی دسترسی پیدا کنند ناراحت و ناراضی میشوند. بخصوص هنگامیکه مشکل کوچک است باید به سرعت حل شود، اما آنها در انتظار تیم پشتیبانی شما برای پاسخگویی هستند.
در عوض، شرکت شما باید قبل از مواجهه مشتریان با این مشکل، به دنبال راههایی برای رفع موانع باشد. با تجزیهوتحلیل صفهای انتظار برای خدمات خود شروع کنید، رایجترین مشکلات مشتریان را شناسایی کنید و بلافاصله آنها را رفع کنید. این کار باید بهطور قابلتوجهی استرس وارد بر تیم پشتیبانی شما را کاهش دهد و آنها را برای مواقع حساس و پیچیده آماده کند.
یکی از راههای ارائه خدمات پیشگیرانه به مشتری در بازاریابی برنامه آشناسازی است که محصولات یا خدمات شما را به مشتریان جدید معرفی میکند و به آنها در مورد موانع و نحوه حل آنها آموزش میدهد.
۳٫ ابزارهای راهنما برای محصولاتتان تهیه کنید
حتی اگر تیم خدمات مشتری شما عالی باشد، در حقیقت برخی مشتریان ترجیح میدهند اصلاً با تیم خدمات شما روبهرو نشوند.
برای این مشتریان، ارائه ابزارهای راهنما بسیار مهم است. این منابع یک ضمیمه از تیم «خدماتدهی به مشتری» شما هستند و زمانی که نمایندگان شما در دسترس نباشند، راهحلهایی ارائه میکنند.
از این طریق، مشتریان مستقلتر میتوانند به تنهایی مشکلات را برطرف کنند. آنها مجبور نیستند منتظر بمانند تا با نمایندهای که ممکن است راهحل فوری نداشته باشد، ارتباط برقرار کنند.
برخی از ابزارهای راهنمای محبوب، رباتهای سخنگو و پایگاههای دانش هستند. رباتهای سخنگو، پاسخهای از قبل آمادهشده را به مشتریان ارائه میدهند. پایگاههای دانش حاوی اسناد پشتیبانی هستند که مراحل رفع ایراد را برای مشکلات معمول مشتریان بیان میکنند. تبلیغات
با استفاده از منابعی مانند این، مشتریان میتوانند مشکلات خود را حل کرده و کلاً ازتیم پشتیبانی شما دوری کنند.
چطور محصولاتمان را به مشتریان بفروشیم ؟ + تبلیغات
راهنمای نهایی برای برخورد درست با مشتریان
۵ معیار اندازهگیری رضایت مشتری که باید برای نظارت به کار بگیرید
۱۲ ایدۀ مؤثر آموزشی و تمرینی برای حمایت از مشتری یا استفاده از تیم خدمات
چگونه میتوان ارزش طول عمر مشتری را محاسبه کرد ؟