انگیزه دادن به تیم فروش با چه استراتژیهایی صورت میگیرد:
شرکت پخش ماندگار : در افراد تیم خود اعتماد ایجاد کنید.
از شیوه مدیریت خود از کارمندان تحت نظرتان سؤال بپرسید.
اهداف حرفهای و شخصی کارمندان تحت نظر خود را بشناسید.
اطمینان پیدا کنید که این اهداف، اصول مورد نظرتان را پوشش داده است.
اهداف روزانه، هفتگی و ماهانه را تعیین کنید.
مسائل نهفته را پیدا کنید.
بگذارید تیم بازاریابی پاداشهای خود را انتخاب کنند.
پاداشهای عالی بدهید.انگیزه دادن به تیم فروش چیزی بیشتر از نقل قولهای وینس لامباردی و پوسترهای عجیب و غریب روی دیوار است. این یکی از مهمترین مؤلفههای موفقیت فروش پایدار در طول زمان است. شما بهعنوان یک مدیر یا سرپرست فروش تنها میتوانید در دو بعد بر عملکرد فروش تیمتان تأثیر بگذارید:
مجموعه مهارتهایشان (آنچه که آنها میتوانند انجام دهند) و انگیزهشان (آنها هر چند وقت یکبار و با چه اشتیاقی این کار را انجام میدهند.)بهبود مجموعه مهارتهای تیمتان بهطور عمده یک فرآیند عینی است. با ارزیابی معیارهای عملکرد فعلی و مقایسه آنها با یک وضعیت نهایی موفق، میتوانید تشخیص دهید که چه قسمتهایی نیاز به بهبود و اقدام کردن دارد.
در ادامه سؤالاتی میآید که من از کارمندانم میپرسم تا به آنها در درک این موضوع کمک کند که دوست دارند سبک کاریشان چه شکلی باشد؟
چه میزان تعاملی را ترجیح میدهید؟ آیا میخواهید با من یک بار در هفته، یک هفته در میان یا چند بار در هفته ملاقات کنید؟
میخواهید چگونه به شما بازخورد دهم؟
تشویق و بازخورد عمومی را ترجیح میدهید یا خصوصی؟
چه نوع بازخوردی را ترجیح میدهید؟
اگر من چیز نادرستی را شنیدم، آیا میخواهید به شما بگویم، ایمیل بزنم، صبر کنم با هم رو در رو شویم یا کار دیگری انجام دهم؟
اگر کاری که من انجام میدهم اعصاب شما را به هم میریزد، با من در میان میگذارید؟
۳٫ اهداف حرفهای و شخصی کارمندان تحت نظر خود را بشناسید
انگیزه دادن به تیم فروش و شناخت کارمندان
شما نمیتوانید به فردی انگیزه دهید مگر اینکه بدانید چه چیزی او را به حرکت وا میدارد. متوجه شوید که هریک از کارمندانتان برای موفقیت در زندگی شخصی و حرفهایشان چه میخواهند.
این کار نهتنها به شما نوع شخصی که آنها هستند نشان میدهد بلکه به شما بینشی از چیزهایی میدهد که از همه بیشتر به آنها انگیزه میدهد.
هنگامیکه متوجه اهدافشان میشوید، از آنها سؤالات زیر را بپرسید:
آیا در حال حاضر انگیزه دارید؟
چه چیزی در بلندمدت به شما انگیزه میدهد؟
چگونه میتوانید به خودتان انگیزه دهید؟
چگونه متوجه شوم که انگیزه ندارید؟
اگر در ظاهر انگیزه نداشتید از من میخواهید چه کار کنم؟
حتی اگر جوابش به نظر مشخص میآید، همیشه لازم است که سؤال کنید. اگر نتوانند جواب این سؤالات را به شما بدهند، به آنها ۴۸ ساعت فرصت دهید تا جوابی پیدا کنند. اگر آنها را وادار کنید که خودکاوی کنند، احتمال بیشتری دارد که پاسخهای فکورانهتری به شما بدهند که برای هر دوی شما در بلندمدت بهتر است.
۴٫ اطمینان پیدا کنید که این اهداف، اصول مورد نظرتان را پوشش داده است
وقتی فروشندگان از خودشان مراقبت نمیکنند انگیزهشان در معرض آسیب است. نتایج تیم شما تحت تأثیر یا حتی وابسته به خواب یکنواخت، ورزش و رژیم غذایی سالم است.
رابرت یائو، بنیانگذار و مدیر عامل اپی فایندر به شدت به ایدۀ خودش یعنی هرم نیازهای رابرت یائو اعتقاد دارد. «هر زمان که شخصی در تیم او بهنظر بیکار یا بیانگیزه میآید، او به آنها این هرم را نشان میدهد و میپرسد «شما بیشتر به چه چیزی نیاز دارید؟»
اگر آنها به غذا اشاره کنند، او برای آنها ناهار میخرد، اگر آنها به خواب اشاره کنند، به آنها میگوید که کمی بخوابند، اگر به ورزش اشاره کنند، او به آنها میگوید: «به پیادهروی بروید.»
اگرچه همیشه این حد هم لازم نیست، اما تأکید بر یک سبک زندگی متعادل، تفاوتی پایدار را بر سطوح انگیزه فروشندگانتان ایجاد خواهد کرد. تبلیغات
ما در هاب اسپات ، باشگاه ورزشی، انواع غذاها و میانوعدههای سالم و فضایی برای استراحت و خواب به کارمندان ارائه میدهیم.
اما انگیزه دادن به تیم فروش بسیار دشوارتر است. نهتنها عوامل بیرونی زیادی هستند که بر انگیزه اثر میگذارند، بلکه هر شخص نیاز به محرکها و تاکتیکهای انگیزشی متفاوتی دارد. در این مقاله ایران مدیر با ۸ راه انگیزه دادن به تیم فروش آشنا میشویم. مشاوره تبلیغاتی
۸ استراتژی برای انگیزه دادن به تیم فروش تان
۱٫ در افراد تیم خود اعتماد ایجاد کنید پخش تراکت
انگیزه دادن به تیم فروش و ایجاد اعتماد
پایۀ انگیزه دادن به تیم فروش ، اعتماد است. اگر تیمتان به شما اعتماد ندارد و باور ندارد که به منافع آنها فکر میکنید، برای آنها دشوار خواهد بود که برای کارشان احساس انگیزه داشته باشند. هنگامیکه نمایندگان فروش انگیزه ندارند، شما نمیتوانید به آنها انگیزه دهید مگر اینکه گفتوگویی باز و صادقانه درباره چالشها و اهدافشان داشته باشید، چیزی که بدون اعتماد رخ نخواهد داد. این یا یک چرخه باطل یا یک چرخه مطلوب است.
مدیران برای انگیزه دادن به تیم فروش باید اعتماد ایجاد کنند و با تعاملی پایدار و حمایتکننده این اعتماد را حفظ کنند. بهترین روش برای ایجاد اعتماد این است که کاملاً شفاف باشید. صحبت دربارۀ اعتماد میتواند روشی عالی برای شروعی درست باشد.
من در دوره ۳۰ ساله شغلیام، از جملاتی ساده برای شروع این گفتوگو استفاده کردهام. احتمالاً شبیه سؤالی پیچیده به نظر میرسد، اما همیشه جواب داده است. تراکت من تنها میگوی: «جولیا من میخواهم مطمئن شوم که ما در رابطهای بر مبنای اعتماد هستیم. ما چگونه میتوانیم بین خودمان اعتماد ایجاد کنیم؟»
این سؤال، نسبتاً مستقیم و روشی عالی برای توضیح دادن به تیم است که من به جای اینکه بخواهم رییس باشم به تعامل در یک رابطۀ کاری علاقمند هستم.
۲٫ از شیوۀ مدیریت خود از کارمندان تحت نظرتان سوال بپرسید
من همیشه به اعضای جدید تیم سه نکته مهم را میگویم:
هر فردی شخصیت متفاوتی دارد.
من میخواهم برای سبک کار و شخصیت شما مدیر اثربخشی باشم.
من میتوانم رفتارم را مطابق با نیازهای شما تغییر دهم. مشاوره تبلیغاتی شما میخواهید چگونه مدیریت شوید؟
درست همانطور که مشتریان بالقوۀ متفاوت به سبکهای فروش متفاوت نیاز دارند و فروشندگان مؤثر متوجه میشوند که چگونه خودشان را با آن سبکها تطبیق دهند، مدیران اثربخش هم میفهمند که بهترین راه برای انگیزه دادن به تیم فروش و نتیجه گرفتن از تیمشان این است که بهجای استفادۀ دائم از یک روش یا راهبرد ارتباطی برای همه، باید با هرکس متناسب با دنیایش برخورد کنند.
چطور محصولاتمان را به مشتریان بفروشیم ؟ + تبلیغات
راهنمای نهایی برای برخورد درست با مشتریان
۵ معیار اندازهگیری رضایت مشتری که باید برای نظارت به کار بگیرید
۱۲ ایدۀ مؤثر آموزشی و تمرینی برای حمایت از مشتری یا استفاده از تیم خدمات
چگونه میتوان ارزش طول عمر مشتری را محاسبه کرد ؟